Результати
досліджень дозволяють стверджувати, що традиційна система освіти більшою мірою
орієнтована на здобування знань, а рівень підготовки дітей до самостійного
життя не відповідає сучасним вимогам. Підліткам потрібні не лише знання, а й
життєві навички, що допомагають зробити життєвий вибір та досягти мети. Розроблена
й описана технологія – це одне. А її реалізація – зовсім інше, бо несе відбиток
особистості, інтелекту конкретного педагога.
Головним у системі інноваційного навчання
позашкільного закладу є ситуація спільної продуктивної та творчої діяльності
педагога й дитини, педагога та групи, що впливає на навчання як на процес
становлення особистості, її усвідомленої активності, її самоорганізації. Інноваційність
передбачає зміну форм і змісту контролю, оцінок, наслідків. Перед педагогічним колективом нашого закладу
постає завдання збереження успішності навчально-виховного процесу. Навчання та
виховання – дві невід’ємні ланки цього процесу. Провідною метою виховання
залишається ідеал особистості, дієздатної приймати рішення в ситуаціях
морального вибору, нести відповідальність за ці рішення перед собою, оточенням,
державою.
Завдання керівника гуртка – якомога більше
пізнати кожного гуртківця. За можливістю та необхідністю корегувати стосунки
дитини та батьків, дитини й учителів, дитини та ровесників, учити дитину
відвертості, адекватній поведінці, незалежно від виду занять. І допомогою в
цьому є інтерактивні методи навчання. Є три основні стратегії нововведень:
ü Стратегії
локальних змін – раціоналізація, оновлення окремих ланок діяльності (наприклад,
програмного забезпечення мережі гуртків, секції, творчих об’єднань тощо). Цих
змін може бути кілька, але всі вони реалізуються незалежно одна від одної. В
умовах нашого закладу це: Модернізація
навчально-виховного процесу. Використання на заняттях психологічних вправ,
завдань, які взяті з превентивних програм. Ведеться моніторинг, пошук шляхів
для більш повного застосування в навчальному закладі цих програм, їх адаптація
до умов
позашкільного навчального закладу. Це освіта на основі життєвих навичок, яка
підтримує основні права людини, що включені до Конвенції про права дитини,
незалежно від виду творчої діяльності;
Інновації-трансформації, котрі змінюють форму занять, нетрадиційні форми
проведення занять і виховних заходів.
ü Стратегія
модульних змін – реалізація кількох комплексних нововведень одночасно на різних
рівнях: навчального, виховного, організаційного.
ü Стратегія
системних змін – докорінна реконструкція закладу, його ланок, змісту й
організації, діяльності, мети та завдань, технології тощо.
Творчі групи
|
|
Семінари – практикуми
|
Розвиток життєвої компетентності вихованців: пошук
ефективної моделі діяльності закладу
|
Методичні об`єднання
|
|
Круглі столи
|
Чому Україні потрібна компетентнісно спрямована освіта?
|
Випуск інформаційно –методичного вісника
|
|
Місце і роль інтерактивних технологій у формуванні життєвої компетентності особистості.
Творчі групи
|
Інтерактивні технології:теорія і практика
|
Семінари –практикуми
|
Інтерактивне навчання - засіб модернізації освіти в сучасному позашкільному закладі
|
Методичні об’єднання
|
|
Педагогічні
ради
|
Інтерактивні технології як засіб демократизації
навчально-виховного процесу в ПНЗ
|
Науково-практична конференція
|
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика,
досвід.
|
Дні інформації
|
|
Випуск інформаційно- методичного вісника
|
|
|
|